Over Linda Spaanbroek | Contact
Bel met een InfoMarketeers-coach: 035-5885149

De top 10 trigger woorden voor online marketing die zorgen voor meer verkopen

Bij marketing, en zeker bij online marketing, is het gebruiken van de juiste, aantrekkelijke woorden van belang. Ons brein, en dus ook het brein van je klanten, is onbewust ingesteld om meer te reageren, meer emoties te uiten, bij specifieke woorden.

Uit onderzoek blijkt dat er woorden zijn die positieve emoties oproepen en je klanten in de richting van ‘kopen’ leiden. Elk van die woorden veroorzaakt een emotionele prikkel die zijn oorsprong vindt in het subcorticale en limbische gebied van de hersenen. Deze gebieden staan bekend als het Lizard Brain (hagedisbrein) waar zich onze diepste en meest instinctieve impulsen bevinden.

Gebruik je deze trigger woorden niet, dan loop je (ongemerkt) klanten mis doordat je potentiële klanten onvoldoende aanspreekt op dat deel van hun hersenen waarmee ze aankoop beslissingen nemen. Op dmmediaplein.nl vond ik de Top 10 trigger woorden die zorgen voor meer verkopen. Hun bevindingen komen overeen met wat uit Amerikaanse marketing onderzoeken is gekomen.

Wil je meer effect hebben van je marketingcommunicatie, dan is het belangrijk deze woorden zoveel mogelijk te gebruiken. Maar uiteraard zorg je er daarbij altijd voor dat de woorden passend zijn bij jouw communicatiestijl, zowel geschreven als gesproken.

Uiteraard is het belangrijk dat je deze woorden alleen gebruikt als ze ook daadwerkelijk van toepassing zijn. Je wilt immers wel ethisch en authentiek blijven communiceren. Zo zou het in mijn geval nogal vergezocht zijn als ik ga beweren dat het goed voor je gezondheid is om bij mij een jaarprogramma te komen doen :-). Een woord als “liefde”, kan ik wel weer gebruiken: “Voor je het weet, is marketing je grote liefde!”.

Dit is de Top 10 van woorden voor online marketing die zorgen voor meer verkopen:
1.    gratis
2.    nu
3.    jij
4.    bespaar
5.    geld
6.    makkelijk
7.    garantie
8.    gezondheid
9.    resultaten
10.   nieuw

Met deze drie stappen pas jij je online en offline marketing beter aan op de behoeften van het Lizard Brain van je klanten:

Stap 1: bepaal welke woorden voor jouw dienst bruikbaar zijn.

Stap 2: herlees je website- en andere teksten en check of de voor jouw dienst passende trigger woorden er al in voorkomen.

Stap 3: pas je teksten aan door gebruik te maken van de trigger woorden die je uitkoos.

Stap 4: oefen jezelf erin om ‘jouw’ trigger woorden ook in persoonlijk contact met potentiële klanten te gebruiken.

Hoe bewust ben jij je van je eigen reactie op dit soort woorden? En welke gebruik jij al? Ik lees je reactie graag hieronder.

Linda Spaanbroek is internetmarketing-coach en bekroond onderneemster van het jaar. Zij deelt haar kennis over de gouden combinatie tussen marketing en mindset waarmee de weg naar succes voor iedereen open ligt via deze artikelen en de gratis MasterClass "Het grootste misverstand over ondernemen waardoor je veel te weinig geld verdient".

14 mei 2015

BBTV: Meelifters op je expertise

Door Social Media weer contact krijgen met mensen van vroeger – het komt steeds vaker voor. Met Facebook en LinkedIn kunnen bekenden van 15, 20 jaar geleden (of langer, als…

09 mei 2015

BBTV: Cold calling?! Dat kan anders!

Verkoopgesprekken zijn een geweldige manier om klanten te krijgen. Maar als je net als ik niet van cold-calling houdt en ook netwerken niet je favoriete bezigheid is, waar haal je…


Er zijn nog geen reacties op “De top 10 trigger woorden voor online marketing die zorgen voor meer verkopen”


Ontvang wekelijks Shift Magazine met inspirerende inzichten voor moeiteloos leven & ondernemen

Met Gratis eBoek als bonus!

x