Over Linda Spaanbroek | Contact
Bel met een InfoMarketeers-coach: 035-5885149

Do’s en dont’s voor je Gratis Weggever

Het kan zo zijn dat je al een tijdje een eZine schrijft, maar dat je merkt dat er weinig mensen zijn die zich ook daadwerkelijk inschrijven op je mailinglijst. Er komen genoeg mensen op je website, maar ze lijken zich niet aangetrokken te voelen tot je eZine.

Dit probleem los je razendsnel op door een Gratis Weggever aan te bieden. Mocht je niet bekend zijn met de term ‘Gratis Weggever’: het is een cadeautje dat je mensen aanbiedt in ruil voor hun inschrijving op jouw eZine. Een goede Gratis Weggever spreekt leden van je doelgroep aan, omdat het hen inzicht geeft in hun probleem en hen het idee geeft dat hun probleem oplosbaar is.

Zo’n Gratis Weggever maakt het voor je potentiële klanten een stuk aantrekkelijker om hun naam en e-mailadres bij je achter te laten; ze krijgen er namelijk wat voor terug. Een Gratis Weggever kan van alles zijn: een e-boekje, een MP3, een video, een e-mailcursus of een checklist.

Wil je een Gratis Weggever ontwikkelen, dan is het belangrijk om je te realiseren dat het geen allesomvattende cursus of een goed doorwrochte scriptie hoeft te zijn, maar ook geen lege huls. Het is belangrijk om een goede balans te vinden tussen het weggeven van teveel informatie en teveel terughoudend zijn.

Een goede Gratis Weggever omvat de volgende drie aspecten:Aspect 1: de titel appelleert aan het probleem dat je doelgroep ervaart. Ik zie dat veel dienstverleners een Gratis Weggever hebben met een titel die niet tot nauwelijks iets te maken heeft met het probleem dat hun doelgroep ervaart en dat de desbetreffende dienstverlener ook kan oplossen. Als de connectie tussen het probleem van je doelgroep en je Gratis Weggever sterk is, dan zullen potentiële klanten zich er ook sneller tot aangetrokken voelen.

Aspect 2: de inhoud is waardevol, maar biedt niet de volledige oplossing. Het is hierbij erg belangrijk dat het er ook niet op lijkt dat de inhoud de volledige oplossing heeft. Als je je Gratis Weggever op zo’n manier vormgeeft dat een potentiele klant het gevoel heeft dat hij het hiermee wel redt en dat dan vervolgens niet doet, dan zal hij of zij niet meer bij jou aankloppen voor hulp. Maak het in je Gratis Weggever dan ook altijd heel goed duidelijk dat het een stukje van de oplossing is en dat er meer bij jou te halen is.

Aspect 3: geef je Gratis Weggever beeldend weer op je website. Vaak is een Gratis Weggever geen fysiek product en heb je er dus geen foto van, maar er zijn legio grafisch ontwerpers die dit beeld voor jou kunnen ontwikkelen. Zo’n foto maakt je Gratis Weggever tastbaar en daarmee veel aantrekkelijker voor je potentiële klanten. Geef de foto vervolgens samen met het inschrijfvak van je eZine bij voorkeur rechts bovenaan weer op iedere pagina van je website. Zo kunnen mensen zich direct inschrijven voor je Gratis Weggever en dus voor je eZine.

Kortom: een Gratis Weggever stimuleert meer potentiële klanten om zich in te schrijven voor je eZine-nieuwsbrief. Door de juiste titel te kiezen en te zorgen dat de inhoud waardevol is. Door niet de volledige oplossing te bieden én door hem beeldend weer te geven op je website, wordt je gratis weggever onweerstaanbaar aantrekkelijk!

En dan hoor ik nu heel graag van jou! Wat is jouw Gratis Weggever en waar kunnen we hem aanvragen? Laat het ons hieronder weten, de plek waar  je ook reclame mag maken voor jouw Gratis Weggever! 😉

Linda Spaanbroek is internetmarketing-coach en bekroond onderneemster van het jaar. Zij deelt haar kennis over de gouden combinatie tussen marketing en mindset waarmee de weg naar succes voor iedereen open ligt via deze artikelen en de gratis MasterClass "Het grootste misverstand over ondernemen waardoor je veel te weinig geld verdient".

10 april 2014

BBTV: Do’s en dont’s voor je Gratis Weggever

Het kan zo zijn dat je al een tijdje een eZine schrijft, maar dat je merkt dat er weinig mensen zijn die zich ook daadwerkelijk inschrijven op je mailinglijst. Er…

03 april 2014

BBTV: De juiste manier om je prijzen te verhogen

Het zou goed kunnen dat je wel eens twijfelt over de prijs van jouw diensten en/of producten. En dat je het liefst je prijs zou willen verhogen. Misschien vraag je…


Er zijn nog geen reacties op “Do’s en dont’s voor je Gratis Weggever”


Ontvang wekelijks Shift Magazine met inspirerende inzichten voor moeiteloos leven & ondernemen

Met Gratis eBoek als bonus!

x